Via Gomboripas naar Pasanauri

5 november 2021 - Pasanauri, Georgië

Vandaag hebben we lang in de auto gezeten. Na het ontbijt in Schuchmann, wat het slechste ontbijt was van de hele reis, tja luxushotel zegt niet altijd wat...heeft Carolyn nog gezwommen en zijn we daarna in de auto gestapt. Op weg naar het noorden van Georgie. We hebben een tussenstop in Pasanauri ingepland omdat we het jammer vinden om de georgian military highway naar Kazbeg in het donker te doen.

We bezoeken onderweg nog het Shuantaklooster in de buurt van Telavi. Jammer genoeg is het nog steeds heel mistig, erg jammer want we rijden de Gomboripas, heel veel haarspeldbochten, erg vermoeiend, niet echt een goed wegdek. we zijn heel verbaasd dat Carolyn niet autoziek geweest is. Misschien de goede veren van de Dacia!

Christoph bezoekt onderweg nog de Umaro burcht. Carolyn slaapt, dus blijft Janita in de auto. we komen weer langs Tiflis, we zien borden naar Ankara, nog ongeveer 1000 km. Vanaf Tiflis rijden we op de military highway die naar het noorden gaat richting Rusland. Veel vrachtwagens, we hebben bijna een botsing met een koe, t'is ontzettend oppassen met verkeer en dieren op de straat.

Snel nog een fotostop van het Ananurikasteel, maar dan snel verder, we moesten eigenlijk voor 18.00 in het guesthouse zijn en het wordt al donker.

Iets te laat komen we in Pasanauri aan, een vervallen dorp, wat vroeger heel druk bezocht was door Russen die hier kuren deden. Het ligt in een dal waar 2 rivieren samen komen, door gesteente schijnt de ene rivier zwart te zijn en de andere wit, wij zien het niet zo goed, mischien door de lichtinval. Een oud omaatje wacht ons al op, we schijnen echt laat te zijn, ze spreekt geen engels, door de supermarkt nemen we een achterdeur, de trap op naar ons zolderkamertje. Er staat een heel leuk stapelbed en een gewoon bed. Echt prima voor een nacht, en het is schoon! We hebben honger en gaan naar het restaurant wat ook bij het guesthouse hoort, we zijn de enigste gasten. Ook hier eten we weer heerlijk, weer veel teveel. Lobio, een soort bruine bonen soep, brood, Carolyn krijgt een keer patat, en we nemen nog een vleesspies en nog het typische brood van hier, wat als een pizza is. Alles, inclusive wijn en cola kost nog geen 20 euro. En de rest laten we inpakken, dan hebben we morgen alvast ontbijt!! We gaan vroeg slapen, morgen wachten een paare highlights, hopelijk wordt het weer beter, anders zien we de hoge bergen niet...