Schuchmann wine chateau in Telavi

4 november 2021 - Telavi, Georgië

Vandaag nemen we afscheid van Roman en Signagi. Hij wil graag nog een paar fotos van Carolyn met de hond Jenny. Als afscheid krijgen we een fles zelfgemaakte wijn van vorig jaar mee. Ons bevallen de overnachtingen in guesthouses erg goed, zo leer je toch het land en de mensen beter kennen en blijft het meer in de herinnering als dat je in een onpersoonlijk hotel ergens zit, al is dat voor de afwisseling ook wel eens lekker.

En precies daar gaan we nu naar toe. We hebben een nachtje op een wijngoed geboekt. Een wijnproeverij en bezichtiging zit bij de prijs inbegrepen. Het is maar anderhalf uur rijden, door het wijngebied van Georgie, Kachetie. Helaas regent het de hele dag. Bij het wijngoed aangekomen wacht ons een verassing, we krijgen een upgrade naar een heuse villa, gigantisch, een reuze woonkamer, 2 slaapkamers, 2 badkamers en een grote openhaard met hout erbij. We besluiten eerst de wijnproeverij te doen, de bezichtiging is  interessant, maar de proeverij is natuurlijk het beste, met lekker brood en kaas. Inclusive de kamerprijs is ook een wellnesbehandeling, een wijnbad en daarna een massage met druivepitolie. Janita mag eerst...heerlijk...

Voor Carolyn is er een overdekt zwembad, helaas wel een beetje koud, maar buiten zijn nog een paar hot tubs, Carolyn vermaakt zich wel.

Na het avondeten het highlight van de dag, we maken een vuurtje in de openhaard, tja...soms heeft een beetje luxus ook zn voordelen!!!