Tiflis

31 oktober 2021 - Tbilisi, Georgië

We hebben het een dagje rustig aangedaan, Carolyn was een beetje ziek en hebben we maar een dagje binnengelaten en zijn we omstebeurt de stad ingegaan. Janita heeft een rondje langs Drybridgemarkt en Rustaveli Avenue gedaan en Christoph heeft wat markten bekeken.

De volgende dag gaat het Carolyn een stuk beter, we willen kaarten kopen om te sturen, lopen door de oude stad en de steegjes van de Betlemi wijk. Af en toe een hele klim, we drinken wat bij 144 stairs Cafe, waarschijnlijk waren het ook 144 traptreden. Maar de moeite werd beloond met een prachtig uitzicht over de stad .

Carolyn heeft het in d'r hoofd gezet dat ze wil schminken, ze vieren hier nogal halloween en overal lopen geschminkte volwassenen en kinderen rond, als ze ook maar iets anders hebben als spinnen en enge dingen.... ....Tja, het wordt Elsa..., reizen is toch anders met kind, we hebben een uur in de rij gestaan voor het schminken. Maar Carolyn is heel blij, en toegegeven, het is een waar kunstwerk!

S'avonds gaan we met de funicular (soort treintje) de Berg Matsminda naar boven waar een Park voor kinderen is en waar ook de televisietoren staat. Een super uitzicht, het ritje met het treintje heel eng, als zelfs de conducteur een kruisje maakt....  Alleen hebben we pech en is alles al dicht. Dan eten we als troost nog bij de buren een lekker georgische maal.