De laatste dagen in Tiflis

12 november 2021 - Erding, Duitsland

Nog 3 hele dagen in Tiflis. Maar we hebben nog genoeg om te bekijken in de stad, eigenlijk teveel. Dat lukt ons niet, we willen ook geen stress. Eerst mag Carolyn naar het pretpark boven op de berg Matsminda. Christoph brengt ons weg met de auto, hij gaat niet mee, hij brengt de auto terug naar de verhuurder en wij gaan terug met de bus. Het is echt prachtig weer. Een super uitzicht over Tiflis. Het kost geen entree, maar je moet geld op een kaartje laden als je ergens in wilt. Tot Carolyns grote teleustelling is de gewone speeltuin met speeltoestellen niet open. Dan gaan we in het reuzenrad, vanaf hier zijn we heel dichtbij de televisietoren en hebben een super uitzicht. Janita is wel een beetje benauwd, je weet nooit of ze alles wel goed bijhouden. Daarna proberen we een klein achtbaantje uit. Het is allemaal niet echt bijzonder en maakt niet echt een vertrouwingswekkende indruk, maar Carolyn heeft veel plezier!! We eten er nog en daarna gaan we voor 20 cent met de bus weer naar beneden en treffen ons weer met Christoph. S'avond eten we aan de Rustaveli Avenue bij Salobie bia. Heel erg lekker, vooral de tomatensalde.

De volgende dag was Janita bij de kapper voor een tientje, daarna zijn we voor het eerst met de metro gegaan. Spotgoedkoop, een ritje kost omgerekend 20 cent, daar kun je 90 minuten mee rijden. We gaan naar de Samebakathedraal. Die kerk zien we al de hele tijd met zijn gouden koepel steekt hij overal uit. Dus die willen we ook van binnen zien. Daarna richting centraal station naar de deserter bazar. een gigantische markt waar je werkelijk alles kunt kopen. Van kippen en vissen tot badkamersanitair. Vanaf hier lopen we naar de wijk Marjanishvilli waar we spotgoedkoop eten bij Mapshalirestaurant. Alleen blijken de worstjes voor carolyn uit allerlei slachtafval te bestaan. Voor ons is het ok, maar voor Carolyn toch ietsje te exotisch. We lopen door de wijk naar ons appartement. Helaas geen warm water, maar na een paar appjes met de verhuurder weet Christoph hoe de gasboiler aanmoet. We gaan s'Avonds nog naar de wijnbar tegenover, krijgen heerlijke wijn met kaas.

De laatste dag gaan we nog op zoek naar souvenirs, Janita wil nog bij de kelims kijken, maar er is zo veel keus en zo goedkoop is het dan ook weer niet, daar hebben we langer tijd voor nodig om te kijken wat we willen. Misschien de volgende keer als we misschien nog eens hier komen. Christoph wil iets uit emaille. We lopen nog door de oude wijk en vinden eindelijk het restaurant Chef Saradjeff in de buurt van de baden. Geen wonder dat we het in het donker niet gevonden hebben. We hebben een fantastisch afscheidseten hier, wel wat duurder, maar echt super!! Tja, en dan , na een laatste glaasje wijn in de wijnbar, leuke gesprekken met de bediening, is toch echt onze Georgie vakantie voorbij. We krijgen de tip dat we een taxi bestellen via de Yandex app, we moeten nl om 3.30 weg naar het vliegveld. Na een kort nachtje bestellen we de taxi via de app, en ja hoor, het werkt, 2minuten later staat hij er en brengt ons naar het vliegveld voor 17 gel, omgerekend 7 euro, 3 x zo weinig als op de heenweg. Tja, dan weten we dat voor de volgende keer!! Op het vliegveld moeten we nog ons inreisformulier wegen Corona invullen, voor München en dan na 4 uurtjes zijn we weer in Duitsland.

Het was een leuke reis, een mooi land, anders als we ons hadden voorgesteld, maar we konden echt 2 weken genieten en vooral er even uit zijn en iets totaal anders zien, anders eten en even geen nieuws over corona of andere dingen. We hebben interessante en aardige mensen ontmoet. Heerlijk gegeten. Mooie herinneringen!! Zo moet vakantie zijn!!