Wandeling naar Gveletiwaterval en terugreis naar Tiflis

8 november 2021 - Tbilisi, Georgië

Gister waren we nog in Kazbegi en vandaag zijn we al weer in de stad Tiflis. We hadden gister een prachtige dag. We zijn met de auto naar de russische grens gereden, zagen de grens en alle vrachtwagens die ervoor wachten moesten. Vlakbij de grens nog kort in het Dariali monniken klooster gekeken. Daarna geparkeerd en naar de Gveletiwatervallen gelopen. Best een pittig stukje, maar Carolyn blijkt een echte klimfanaat te zijn. Ze was maar wat trots dat ze de hele weg zelf gelopen is. De georgische zekering naast een steil stuk was een touwtje wat aan de struiken hing.... Gepicknickt, heerlijk in de buitenlucht!!

Op het balkon in het guesthouse de wijn van Roman geprobeerd, met uitzicht op de Kazbek, een mooie afsluiting!!

Vanmorgen afscheid genomen van Tamari van het guesthouse. We hebben prachtig weer gehad onderweg en alles op de route nog bekeken wat we op de heenweg door het weer of door het tijdsgebrek niet gedaan hebben. De eerste stop was richtingJuta. In Sno een oude ruine, met een intakte weertoren, waar we opgeklommen zijn. we zien de travertinterassen.  We bezoeken nog de duitse begraafplaats met anonieme graven. De laatste keer genieten we nog van het uitzicht vanaf de kruispas. We bekijken het kasteel Ananuri, en ernasst is bij het meer een leuke speeltuin voor Carolyn, waar we heerlijk van de zon in een ligstoel genieten! We hebben spotgoedkoop, 7 euro in totaal, gegeten aan de wegrand in een restaurant, kort voor Tiflis.

Dan de stress, ongelooflijk , het verkeer in Tiflis, alles rijdt door elkaar, zonder te knipperen, we hebben even gezweet, tot overmaat van ramp zijn er demonstraties en het appartement wat we voor de laatste dagen geboekt hebben is achter het parlement, dus even lastig om een parkeerplek te vinden. Maar gelukkig. Levan de eigenaar wacht al voor het appartement. Hij geeft ons een rondleiding. Gigantisch appartement, 2 grote slaapkamers, een keuken, woonkamer en badkamer. Ook weer een lekker flesje wijn gekregen. Beneden in de straat zijn 2 kleine supermarkten, Christoph vindt er tot grote verassing van Carolyn 'weißwürste', een beierse specialiteit waar Carolyn gek op is. We eten dus maar een keer thuis. Onze laatste dagen in Tiflis, Carolyn vind het heel leuk, want ze ziet vanuit het slaapkamerraam de televisietoren, hier gaan we morgen naar toe!