Davit Gareja klooster en op weg naar Kachetie

2 november 2021 - Signagi, Georgië

Na een heerlijk zelfgemaakt ontbijt van onze gastvrouw in Udabno, nemen we afscheid, ook van hondje Jessi, de overnachting met het heerlijke ontbijt kost voor ons allen 15 Euro...We vervolgen onze reis en gaan met de auto naar het Davit Gareja klooster. Het weer is prachtig, de omgeving ook. Davit Gareja was een georgisch orthodoxe monnik die in de zesde eeuw dit klooster stichtte. het is gedeeltelijk uitgehakt in de bergen aan de grens met Azerbedjan.

Wij zijn de enigste toeristen en kunnen alles in rust bekijken, in 1 komplex mogen we niet , daar staan de militairen, er schijnt een beetje een konflikt te zijn met Azerbedjan, we worden argwanend in de gaten gehouden. Het kost geen geld, tot nu toe hebben we voor niks entree moeten betalen.

We zien nog het weggetje waar we uitgekomen zouden zijn als we gister die ene route verder gevolgd zouden hebben, maar goed dat we dat niet hebben gedaan. Het landschap is prachtig, woestijnachtig, bergen met gesteente in de kleuren van de regenboog.

We rijden verder naar onze volgende bestemming in Kachetie, het wijngebied in Georgie, overal wijngaarden, bij elk huis maken ze wel zelf wijn. We overnachten in het middeleeuwse plaatsje Signagi, het lijkt wel een italiaans stadje, hoog gelegen met een prachtig uitzicht over de Kaukasus. We checken in bij Guesthouse Vista, Carolyn heeft gelijk haar volgend vriendje, de hond Jenny, die haar overal volgt...We zijn hier 2 nachten, we hebben een kamer met een terras ervoor en we genieten nog even van het zonnetje.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade